Mijn eerste week in Costa Rica! :) - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Arianne Elderman - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Costa Rica! :) - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Arianne Elderman - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Costa Rica! :)

Blijf op de hoogte en volg Arianne

24 Januari 2016 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hoi allemaal,

De eerste week is voorbij en ik mag even de laptop van mijn Belgische roommate lenen :D De heenreis is goed gegaan op een vertraging in Nederland na. Ik heb 1 nacht in San Jose gezeten en zit nu ongeveer een week in Puerto Viejo waar ik 5 dagen 4 uur per dag Spaanse les heb gehad van een van origine Italiaanse dame die hier woont met haar Spaanse man een super schattige dochter. Zij maakte de lessen echt super leuk! Na afloop van de les gingen we elke keer ergens een biertje drinken en het Spaans spreken oefenen.

Verder hadden we afgelopen woensdag een gezellige bbq aan het strand met de mensen van het hostel.
Het hostel zelf is relatief klein (er kunnen 9 mensen slapen) en voelt heel prettig en veilig aan. Ik ga hier om met een Nederlands meisje en een meisje uit Zweden. Aangezien de Spaanse les 3x van 10-14 uur ben ik doordeweeks niet echt weggeweest. Wel gewoon in het stadje zelf en naar het strand (playa Coclis) geweest. Daarnaast heeft het ook wel veel geregend.

Gisteren was een super warme en zonnige dag waarop we fietsen hebben gehuurd en naar Manzanillo zijn gefietst. Op de terugweg hebben we lekker op het strand van punta uva gelegen. Daar waren de golven wel heel krachtig, dus ben ik de zee maar een klein stukje in geweest. In Manzanillo hebben we door het park gelopen. De natuur hier is echt super mooi! Vandaag zouden we naar Cahuita gaan, maar helaas weer een flink natte dag. Wat dieren betreft heb ik al regelmatig een luiaard gespot. Zelfs eentje bijna naast het hostel. Zoo schattig!

Het eten is hier verder ook prima :) Nooit gedacht dat ik rice and beans lekker zou vinden. Ook de cocktails met onder andere kokosnoot en vers fruit zijn top. En aan het strand heb ik vis op wat ook erg lekker was! Volgens Daniela, onze docent Spaans, is vis aan het strand vers en betrouwbaar. Misschien teveel informatie maar ik heb nog nergens last van gehad en dat is echt bijzonder voor mij :D Op de vele muggenbulten na dan :P

Morgen ga ik richting San Jose , slaap ik daar een nacht en dan ga ik naar la Fortuna om daar naar de vulkaan en de hotspots te gaan. Van daaruit is het de bedoeling door te trekken naar Monteverde.

Moet zeggen dat de eerste week echt goed en fijn is verlopen. Vanaf nu is er minder zekerheid. Ik ben benieuwd naar mijn volgende locatie. Volgens het Zweedse meisje is het la fortuna echt heel mooi. Zelf had ze vier dagen spierpijn van de hike daar :P Dat beloofd wat haha!



  • 24 Januari 2016 - 20:28

    Pauline En Erik:

    Hey zusje! Super leuk om je verhaal te lezen! En fijn dat je het naar je zin hebt. We zijn nieuwsgierig naar je vervolg verhalen. Veel plezier!! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arianne

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 3029

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 04 April 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: