San josé, La Fortuna, Monteverde & Montezuma - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Arianne Elderman - WaarBenJij.nu San josé, La Fortuna, Monteverde & Montezuma - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Arianne Elderman - WaarBenJij.nu

San josé, La Fortuna, Monteverde & Montezuma

Blijf op de hoogte en volg Arianne

03 Februari 2016 | Costa Rica, Puerto Viejo

Ik ben nu iets langer dan twee weken in Costa Rica.
Vanuit Puerto Viejo ben ik naar San José gereisd en ben daar uiteindelijk twee nachten gebleven. Was echt een super aardige eigenaar die zelf uit Buenos Aires kwam. In San Jose heb ik een beetje door de straten gelopen, waar ik wat mooie graffiti tegenkwam en uiteindelijk even met een locale student heb staan praten. Het is hier blijkbaar normaal dat je als student overdag werkt en 's avonds naar school gaat. Verder heb ik hier met diverse reizigers contact gehad.

In La Fortuna heb ik, zoals al op fb te lezen was de vulkaan, het park ernaast en de hotspot bezocht. Hier kwam ik een meisje uit Boston tegen, die net als ik, in een echt smerige dorm werd geplaatst. Overal schimmel op de muur en in de matrassen en echt een vieze geur. Ook stond hier de airco echt mega koud aan. Zij is toen gaan klagen en heeft vervolgens gratis ontbijt en een upgrade naar een betere kamer gekregen. Ik ben toen ook naar de receptie gegaan met dezelfde klachten en kreeg toen hetzelfde aanbod. Echt een goede les wat betreft assertief zijn :) en deze les kwam een dag later weer erg goed van pas toen het hostel in Monteverde eveneens niet eens in de buurt kwam van wat er op internet stond. Daar kwam ik toen een jongen en meisje tegen die hetzelfde probleem hadden. Samen zijn we toen naar het hostel gegaan waar het meisje uit Boston verbleef. Uiteindelijk waren we met een groep van 5 en dat was erg gezellig! De eerste avond hebben we een nachttour (van 18-20 uur) gedaan met een gids opzoek naar dieren. De gids gaf daarbij telkens uitleg over de dieren en je kon vragen stellen. Uiteindelijk best wat dieren gezien, inclusief een tarantula - een dikke vette harige spin! haha en verder slangen, luiaard, vogels etc. Met het meisje uit Canada ben ik de dag erna in Monteverde de canopytour gaan doen (lekker door het woud slingeren) met als laatste de 1 km lange lijn waarbij ik de superman heb gedaan (dan hang je horizontaal onder de lijn). Dat was echt super gaaf! Verder heb ik daar de koffie/chocola/suikertour gedaan. Dit was ook echt interessant en werd gegeven op een plantage van een familiebedrijf. Informatie van hoe de koffiebonen groeien, de soorten en hoe er uiteindelijk koffie van gemaakt wordt (en deze op het einde natuurlijk proeven :P). Daarnaast mochten we de suiker van de plant proeven (dan bijt je op een stengel) en kregen we ons eigen snoep van de suiker mee naar huis. Leuke dag was dat! In de avond ben ik met de meiden uitgeweest. De muziek hier is zo fijn! Heerlijk kunnen dansen en lachen met een imperial in mijn hand :)
De laatste dag in Monteverde ben ik met het meisje uit Canada naar het hoogste punt van de stad gegaan (flinke klim van 45 minuten enkele reis en erg steil!), maar met echt een mega vet uitzicht. Dag erna helaas wel wat spierpijn, maar dat is het waard.

Van Monteverde ben ik met de bus van half 6 in de ochtend, gaap*, richting Puntarenas gegaan. Daar de ferry naar Paquera en vanuit daar de bus naar Montezuma. Zo'n busreis is echt een ervaring. Rustig reiden kennen ze hier niet en de wegen zijn vaak erg slecht :P Gelukkig heb ik tot nu toe iedere keer nog een zitplek gehad, want vaak is uiteindelijk de hele bus vol (inclusief gangpad).

Ik zit nu nog in Montezuma en het is echt een schattig stadje met een fijne sfeer. Ook het hostel is erg aangenaam en er zijn gezellige mensen hier. In de ruimte voor mijn kamer kijk je uit op de bomen en daar zie je regelmatig wat kleine aapjes. Zo lief! Die zijn ook echt niet bang voor mensen en hier in het hostel is het verboden ze te voeren. Gisteren voor het eerst zelf wat gekookt met andere backpackers en vanavond ook weer. Vandaag naar de watervallen geweest (ook weer flink klimmen en klauteren) en daar onder de waterval in het meertje gezwommen. Dit deed ik samen met een aantal mensen uit het hostel (een stel uit Canada, twee Zweedse meiden en twee uit de VS). Ook dit was gezellig. Morgen ga ik de tortuga tour doen (met de boot naar een eilandje, daar snorkelen, vis eten en relaxen :) samen met het meisje uit Londen die ik Monteverde ontmoet heb.

Tot slot heb ik nu al twee mensen leren kennen die beroofd zijn (een man uit de VS waarvan de zak gerold was en een Zweeds meisje die haar tas met al haar waardevolle spullen onder haar stoel in de bus had gelegd en vervolgens in slaap gevallen is). Pff wat een gedoe komt daarvan! Tot nu toe gaat dit bij mij allemaal nog goed. Maar ik ben benieuwd als ik komende week richting Nicaragua ga, want daar schijnt dit wel nog erger te zijn. Ik heb daar wel veel zin in. Costa Rica is mooi, maar ook erg duur.

Komende dagen ga ik in ieder geval lekker genieten van de warmte, de zon en de mooie omgeving hier in Montezuma en donderdag bekijken wat ik hierna ga doen. Ik ben er nog niet uit :)

Hasta Luego X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arianne

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 1368
Totaal aantal bezoekers 3019

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 04 April 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: